Nasza historia
Jak to się zaczęło
Fundacja Matematyków Łódzkich powstała z inicjatywy grupy nauczycieli akademickich z Łodzi, którzy są zainteresowani rozwojem matematyki w Polsce oraz w swoim regionie. Zainspirowani potrzebą wsparcia edukacji matematycznej, postanowili połączyć swoje siły i zasoby. Po wielu spotkaniach i dyskusjach, podczas których omawiali cele i strategię działania, oficjalnie założyli fundację.

Nasze cele
Dokąd zmierzamy
Fundacja Matematyków Łódzkich jest organizacją pozarządową, której głównym celem jest budowanie świadomości wpływu matematyki na funkcjonowanie współczesnego społeczeństwa, rozwój naszej cywilizacji i kształtowanie otaczającej nas rzeczywistości.
O Fundacji Matematyków Łódzkich
Poznaj nas bliżej

Nasze Cele
Celem naszej Fundacji jest budowanie świadomości na temat znaczenia matematyki oraz ukazywanie jej możliwości aplikacyjnych w życiu codziennym współczesnego społeczeństwa. Matematyka odgrywa kluczową rolę w wielu dziedzinach, a jej znajomość otwiera drzwi do licznych możliwości. Dlatego podejmujemy działania, które wspierają realizację programów edukacyjnych i badawczych, które koncentrują się na matematyce i jej wszechstronnych zastosowaniach.
Pragniemy popularyzować matematykę wśród szerokiego grona odbiorców. Naszym szczególnym celem jest rozwijanie zainteresowań matematycznych wśród dzieci i młodzieży, ponieważ uważamy, że to właśnie w młodym pokoleniu tkwi potencjał na przyszłość. W związku z tym prowadzimy działalność edukacyjną, której celem jest podnoszenie poziomu edukacji matematycznej w szkołach na wszystkich szczeblach.
Jednak nie zatrzymujemy się tylko na tradycyjnych formach edukacji – nasza fundacja aktywnie propaguje i szerzy wiedzę matematyczną w alternatywnych formach, które mogą być bardziej przystępne i atrakcyjne dla uczniów. Wierzymy, że matematyka może być nauczana w sposób kreatywny i angażujący, co zachęci młodych ludzi do poszerzania swoich horyzontów.
Naszym priorytetem jest również wsparcie osób utalentowanych matematycznie na każdym etapie ich edukacji i kariery. Staramy się tworzyć warunki, które umożliwiają rozwój ich talentów, oferując programy stypendialne, warsztaty oraz mentoring, aby każdy mógł zrealizować swój potencjał w dziedzinie matematyki. Razem budujemy przyszłość, w której matematyka zajmuje należne jej miejsce jako fundament innowacyjnego i rozwijającego się społeczeństwa.

Statut Fundacji Matematyków Łódzkich
Aktem notarialnym sporządzonym w dniu 12 grudnia 2023 r. przez zastępcę notarialnego Huberta Stępnia, zastępującego notariusz Agatę Zawadzką-Bernasiak, w kancelarii notarialnej w Łodzi przyul. Nawrot 114, z woli wymienionego w nim założyciela, zwanego dalej Fundatorem, to jest Katarzyny Szymańskiej-Dębowskiej, została ustanowiona Fundacja Matematyków Łódzkich, zwana w dalszej części statutu Fundacją.
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§1
Fundacja działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (DZ.U. z 1991 r. nr 46, poz. 203 z późn. zm.) oraz postanowień niniejszego statutu.
§2
- Fundacja nie prowadzi działalności gospodarczej.
- Fundacja nie zastępuje w swojej działalności instytucji państwowych w wypełnianiu ich zadań statutowych.
§3
- Siedzibą Fundacji jest miasto Łódź.
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
§4
- Fundacja została powołana na czas nieokreślony.
- Fundacja posiada osobowość prawną.
- Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy do spraw nauki i szkolnictwa wyższego.
§5
- Fundacja posługuje się znakiem graficznym zatwierdzonym przez Radę Fundacji oraz pieczęcią.
- Fundacja może używać skrótu nazwy: FMŁ oraz dla celów współpracy z zagranicą może posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
§6
Fundacja może ustanowić odznaki i medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla celów obranych przez Fundację lub dla samej Fundacji.
Rozdział II
Cele i zasady działania Fundacji
§7
Celami Fundacji są:
- Budowanie świadomości znaczenia matematyki i jej możliwości aplikacyjnych w funkcjonowaniu współczesnego społeczeństwa.
- Działania wspierające realizację programów edukacyjnych i badawczych dotyczących matematyki i jej zastosowań.
- Popularyzacja matematyki i jej zastosowań.
- Rozwijanie zainteresowań, w szczególności dzieci i młodzieży, w dziedzinie nauk matematycznych.
- Działalność edukacyjna w zakresie podnoszenia poziomu edukacji matematycznej w szkołach wszystkich szczebli.
- Propagowanie i szerzenie edukacji matematycznej w formach alternatywnych do edukacji szkolnej.
- Wspieranie osób utalentowanych matematycznie na każdym szczeblu edukacji i kariery.
§8
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- Pozyskiwanie środków finansowych przeznaczonych na działalność Fundacji.
- Fundowanie stypendiów krajowych i zagranicznych utalentowanym matematycznie uczniom, studentom, doktorantom, nauczycielom oraz pracownikom dydaktycznym i naukowym.
- Finansowanie udziału uczniów, studentów, doktorantów, nauczycieli, pracowników oraz pracowników dydaktycznych i naukowych w obozach, szkołach, konferencjach i innych spotkaniach matematycznych, w tym zagranicznych.
- Ustanawianie i przyznawanie nagród w obszarze nauk matematycznych.
- Organizowanie obozów, szkół, konferencji, seminariów i wykładów matematycznych.
- Pomoc merytoryczną i organizacyjną dla szkolnych kółek matematycznych.
- Organizowanie konkursów matematycznych.
- Prowadzenie działalności wydawniczej w zakresie realizacji celów statutowych.
- Inne formy popularyzacji matematyki i jej zastosowań oraz kultury matematycznej.
- Wspieranie i dofinansowywanie instytucji, które statutowo realizują cele podobne do obranych przez Fundację, w sposób zgodny z przepisami prawa.
Rozdział III
Majątek i dochody fundacji
§9
Majątek Fundacji składa się z:
- Funduszu założycielskiego w kwocie 3 000 (trzech tysięcy) złotych, o którym mowa w akcie notarialnym jej ustanowienia.
- Nieruchomości i ruchomości nabytych przez Fundację w toku jej działania.
- Środków finansowych uzyskanych przez Fundację w toku jej działania.
§10
Fundacja ma prawo gromadzenia swoich wpływów w postaci krajowych i zagranicznych środków płatniczych deponowanych we właściwych bankach.
§11
Fundacja odpowiada za swoje zobowiązania całym majątkiem.
§12
Fundacja nie ma prawa:
- Udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków organów Fundacji lub jej pracowników oraz osób, z którymi członkowie organów Fundacji oraz pracownicy Fundacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu w ramach jednego gospodarstwa domowego albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”.
- Przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów lub jej pracowników oraz osób im bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
- Wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków jej organów lub jej pracowników oraz osób im bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego.
- Zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub jej pracownicy oraz osoby im bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
§13
Na dochody Fundacji składają się wszelkie przysporzenia majątkowe, pozyskane zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności z:
- Dotacji, subwencji oraz grantów.
- Darowizn, spadków i zapisów oraz innych przysporzeń majątkowych dokonanych na rzecz Fundacji przez osoby prawne lub fizyczne zamieszkałe w kraju lub zagranicą.
- Aktywów pieniężnych i praw majątkowych.
- Odsetek od kapitału i dywidend.
- Wpływów ze zbiórek i imprez publicznych.
- Nieruchomości i ruchomości stanowiących majątek Fundacji.
§14
- Dochody Fundacji będą przeznaczone w całości na jej działalność statutową.
- Dochody z dotacji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, jeżeli ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
§15
W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia Zarząd inicjuje postępowanie o spis inwentarza spadkowego, kierując wniosek bezpośrednio do komornika. W przypadku gdy z protokołu sporządzonego przez komornika wynikać będzie przerost stanu biernego spadku nad stanem czynnym spadku, wówczas Zarząd w formie uchwały podejmuje decyzję o odrzuceniu spadku, a następnie składa oświadczenie o odrzuceniu spadku. W przypadku gdy z protokołu sporządzonego przez komornika wynikać będzie przerost stanu czynnego spadku nad stanem biernym spadku, wówczas Zarząd w formie uchwały podejmuje decyzję o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza, a następnie składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
§16
Osoby fizyczne lub prawne, które przekażą na rzecz Fundacji darowiznę lub subwencję jednorazową o wartości co najmniej 1500 USD, uzyskują (o ile wyrażą zgodę) tytuł Sponsora Fundacji.
Rozdział IV
Organa Fundacji
§17
- Organami Fundacji są Rada Fundacji (organ sprawujący nadzór nad działalnością Fundacji) i Zarząd Fundacji (organ zarządzający).
- W skład organów Fundacji mogą wchodzić wyłącznie osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
- Fundator może zasiadać w Radzie Fundacji albo w Zarządzie Fundacji.
- Fundator może działać poprzez swego pełnomocnika.
- Członkowie Zarządu Fundacji i Rady Fundacji nie ponoszą odpowiedzialności majątkiem prywatnym za zobowiązania Fundacji.
Rozdział V
Rada Fundacji
§18
- Rada Fundacji liczy 5 członków powołanych i odwoływanych przez Fundatora, w tym Przewodniczącego Rady Fundacji.
- Członkowie Rady Fundacji powoływani są do sprawowania swojej funkcji na czas nieokreślony.
- Fundatorowi służy prawo odwołania Rady Fundacji lub poszczególnych jej członków w każdym czasie.
- Rada Fundacji może wybrać ze swego grona Zastępcę Przewodniczącego, który zastępuje Przewodniczącego w przypadku niemożności wykonywania przez niego obowiązków, a także Sekretarza Rady Fundacji.
- Mandat członka Rady Fundacji wygasa:
- Z chwilą odwołania go przez Fundatora.
- Z chwilą doręczenia Zarządowi Fundacji pisma członka Rady Fundacji o jego rezygnacji z uczestnictwa w Radzie Fundacji.
- Z chwilą śmierci członka Rady Fundacji.
- Z chwilą uprawomocnienia się wyroku skazującego za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Osoby wybrane do Rady Fundacji nie mogą być członkami Zarządu Fundacji.
- W przypadku rezygnacji z członkostwa w Radzie Fundacji, odwołania lub śmierci jej członka skład Rady Fundacji uzupełniany jest na wniosek Zarządu decyzją Fundatora, a po śmierci Fundatora uchwałą Rady Fundacji.
- Członkowie Rady Fundacji wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.
- Członkowie Rady Fundacji mogą otrzymywać z tytułu pełnienia funkcji w Radzie Fundacji zwrot uzasadnionych kosztów.
Rozdział VI
Działalność Rady Fundacji
§19
- Rada Fundacji jest organem o uprawnieniach inicjatywnych, doradczych, opiniodawczych i nadzorczych.
- Do zadań Rady Fundacji należy w szczególności:
- Wytyczanie głównych kierunków działalności Fundacji.
- Nadzór i kontrola nad działalnością Fundacji, w szczególności nad działalnością Zarządu Fundacji oraz kontrola stanu majątkowego Fundacji.
- Powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji.
- Wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez Zarząd Fundacji.
- Opiniowanie programów działania Fundacji.
- Zatwierdzanie sprawozdania z działalności Fundacji za dany rok kalendarzowy, przygotowanego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie Fundację przepisami prawa oraz zatwierdzanie sprawozdań z wykonania planu za dany rok kalendarzowy lub okres wieloletni.
- Udzielanie absolutorium członkom Zarządu Fundacji z wykonania przez nich obowiązków.
- Ustalenie wartości zobowiązania, które może zaciągnąć Zarząd w imieniu Fundacji bez uzyskania uprzedniej zgody Rady Fundacji;
- Wyrażanie zgody na zaciąganie zobowiązania przez Zarząd w imieniu Fundacji przekraczającej wartość, o której mowa w §19 ust. H.
- Uchwalanie regulaminu działania Rady Fundacji.
- Zatwierdzanie regulaminu działania Zarządu Fundacji i jego zmian.
- Przyznawanie, na wniosek Zarządu Fundacji, odznak i medali honorowych.
- Zatwierdzanie decyzji o zmianach w Statucie Fundacji, o połączeniu z inną fundacją i o likwidacji Fundacji.
- Zatwierdzanie rocznych i wieloletnich planów działania Fundacji i zatwierdzanie zmian w rocznych i wieloletnich planach działania Fundacji.
- Rada Fundacji jest uprawniona do:
- Żądania od Zarządu Fundacji okazania wszelkich dokumentów dotyczących działalności Fundacji lub innych nośników informacji, a także udostępnienia danych mających związek z przedmiotem kontroli.
- Żądania od Zarządu Fundacji pisemnych informacji oraz wyjaśnień.
- Rada Fundacji może wyrażać opinie we wszystkich sprawach dotyczących Fundacji.
§20
- Pracą Rady Fundacji kieruje oraz reprezentuje ją na zewnątrz i wobec Zarządu Fundacji jej Przewodniczący.
- Rada podejmuje działalność bezpośrednio po jej powołaniu.
- Rada pracuje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż dwa razy w roku.
- Posiedzenia Rady zwołuje jej Przewodniczący.
- Posiedzenia Rady prowadzi Przewodniczący.
- Przewodniczący Rady Fundacji ma obowiązek zwołać nadzwyczajne posiedzenie Rady Fundacji na pisemny wniosek złożony przez:
- Co najmniej dwóch członków Rady Fundacji.
- Zarządu Fundacji.
- Nadzwyczajne posiedzenie Rady winno być zwołane nie później niż w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia wniosku.
- Członkowie Zarządu Fundacji mogą uczestniczyć w posiedzeniu również przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
- W posiedzeniach Rady Fundacji poświęconym sprawom wyszczególnionym w §19 pkt. 2 ust. C.-G. uczestniczy przedstawiciel Zarządu Fundacji w celu składania wyjaśnień.
- W posiedzeniach Rady Fundacji, za zgodą Przewodniczącego Rady Fundacji, mogą uczestniczyć członkowie Zarządu Fundacji, a także inne zaproszone osoby. Udział tych osób w posiedzeniach Rady Fundacji ma jedynie charakter doradczy.
- Z posiedzeń Rady Fundacji sporządzany jest protokół. Sposób sporządzania protokołu określa Regulamin Rady Fundacji.
§21
- Uchwały Rady Fundacji zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 3/5 składu Rady Fundacji. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
- Uchwały w sprawie zmiany Statutu, połączenia z inną fundacją i likwidacji Fundacji zapadają w drodze uchwały podjętej kwalifikowaną większością głosów, nie mniej niż 4 (cztery) głosy oddane za uchwałą.
- Głosowania są jawne, z wyłączeniem uchwał w sprawach osobowych, w szczególności w przedmiocie powołania albo odwołania członka Zarządu Fundacji.
- Rada Fundacji może podjąć uchwałę poza posiedzeniem w trybie pisemnym lub z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. W takim przypadku Przewodniczący wskazuje termin nie krótszy niż jeden dzień roboczy na oddanie głosu. W wyjątkowej sytuacji, Przewodniczący może wyznaczyć krótszy termin na oddanie głosu. Uchwała podejmowana w jednym z trybów określonych w zdaniu pierwszym jest ważna, jeśli wszyscy członkowie Rady zostali powiadomieni o treści projektu uchwały, a co najmniej 2/3 członków Rady Fundacji wzięło udział w jej podejmowaniu.
- Uchwały poza posiedzeniem w trybie pisemnym lub z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość nie mogą być podejmowane w sprawach:
- Zmiany Statutu.
- Połączenia z inną fundacją
- Likwidacji Fundacji.
Rozdział VII
Zarząd Fundacji
§21
- W skład Zarządu Fundacji wchodzą 3 osoby – Prezes i Wiceprezesi Zarządu.
- Zarząd Fundacji powoływany jest na czas nieokreślony.
- Pierwszy Zarząd Fundacji powołuje Fundator.
- Pracami Zarządu Fundacji kieruje Prezes Zarządu. Zastępcami Prezesa Zarządu jest dwóch Wiceprezesów.
§22
- Prezes i Wiceprezesi Zarządu Fundacji są powoływani i odwoływani przez Radę Fundacji w głosowaniu tajnym, w drodze uchwały podjętej kwalifikowaną większością głosów, nie mniej niż 4 (cztery) głosy oddane za uchwałą, w następujący sposób:
- Prezes Zarządu – spośród kandydatów wskazanych przez Radę Fundacji.
- Wiceprezesi Zarządu – na wniosek Prezesa Zarządu.
- Mandat członka Zarządu Fundacji wygasa:
- Z chwilą odwołania go przez Radę Fundacji.
- Z chwilą doręczenia przez niego Przewodniczącemu Rady Fundacji na adres Fundacji pisma o rezygnacji z mandatu członka Zarządu Fundacji.
- Z chwilą śmierci członka Zarządu.
- Z chwilą uprawomocnienia się wyroku skazującego za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Radzie Fundacji przysługuje prawo odwołania całego Zarządu Fundacji, jak również każdego z jego członków w każdym czasie.
§23
Zarząd Fundacji kieruje działalnością Fundacji, podejmuje decyzje we wszystkich sprawach nie zastrzeżonych do kompetencji Rady Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
§24
- Do obowiązków Zarządu Fundacji należy realizowanie celów Fundacji oraz uchwał podejmowanych przez Radę.
- Zarząd Fundacji w szczególności:
- Przygotowuje roczne i wieloletnie plany działania Fundacji wraz z budżetem.
- Sprawuje zarząd majątkiem Fundacji i prowadzi jej bieżącą działalność.
- Przyjmuje subwencje, darowizny, spadki, dotacje i zapisy.
- Określa strukturę organizacyjną Fundacji.
- Przygotowuje roczne sprawozdania z działalności Fundacji, sprawozdania finansowe oraz sprawozdania z wykonania rocznych i wieloletnich planów działania Fundacji i przedstawia je Radzie Fundacji do zatwierdzenia.
- Ustala wielkość zatrudnienia, zasady i wysokość wynagrodzeń oraz innych gratyfikacji dla pracowników Fundacji, a także osób współpracujących z Fundacją na podstawie umów cywilnoprawnych.
- Uchwala regulamin określający szczegółowo jego działanie.
- Uchwala regulaminy i akty wewnętrzne Fundacji.
- Powołuje gremia opiniodawczo-doradcze, stałe i doraźne, w związku z realizacją poszczególnych programów.
- Powoływanie i odwoływanie kierowników projektów i innych osób zajmujących samodzielne stanowiska w Fundacji.
- Ogłasza konkursy i innych projekty.
- Podejmuje decyzje o zmianach w Statucie Fundacji, o połączeniu z inną fundacją i o likwidacji Fundacji.
§25
- Zarząd Fundacji podejmuje uchwały i decyzje.
- Uchwały i decyzje Zarządu Fundacji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Zarząd Fundacji podejmuje uchwały w następujących sprawach:
- Zarządzania majątkiem Fundacji.
- Wydatkowania środków będących w dyspozycji Fundacji na jej cele statutowe.
- Treści regulaminów i aktów wewnętrznych Fundacji.
- Zgłaszania projektów zmian w Statucie Fundacji, uchwalania (wraz z Radą Fundacji) zmian w Statucie Fundacji.
- Realizacji szczególnych decyzji darczyńców.
- Likwidacji Fundacji.
- W innych sprawach określonych w Statucie i regulaminach Fundacji.
- W pozostałych sprawach Zarząd Fundacji podejmuje decyzje.
§26
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, co najmniej raz na dwa miesiące.
- Członkowie Zarządu Fundacji mogą uczestniczyć w posiedzeniu również przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
§27
- Członkowie Zarządu Fundacji wykonują swoje prawa i obowiązki osobiście.
- Członkowie Zarządu pełnią swoje funkcje społecznie lub za wynagrodzeniem.
§28
- Oświadczenia woli w imieniu Fundacji składają:
- Prezes Zarządu Fundacji – jednoosobowo.
- Dwaj Wiceprezesi – działający łącznie.
Rozdział VIII
Gospodarka finansowa Fundacji
§29
- Fundacja prowadzi gospodarkę finansową i ewidencję księgową, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Fundacja może tworzyć fundusze celowe. Zasady ich tworzenia i wykorzystania określają regulaminy celowe, uchwalone przez Zarząd Fundacji.
Rozdział IX
Postanowienia końcowe
§30
- Propozycje zmian w Statucie może zgłaszać: Fundator, Zarząd Fundacji oraz Rada Fundacji.
- Zmian w statucie dokonuje Zarząd Fundacji za zgodą Fundatora, a po śmierci Fundatora za zgodą Rady Fundacji.
- Zmiany w Statucie, za zgodą Fundatora, a po śmierci Fundatora za zgodą Rady Fundacji, dokonywane są na podstawie dwóch uchwał – uchwały Rady Fundacji zatwierdzającej projekt zmian w Statucie oraz uchwały Zarządu Fundacji dokonującej zmiany Statutu zgodnie z uprzednią uchwałą Rady Fundacji.
- Zmiany Statutu Fundacji wprowadza Zarząd Fundacji, poprzez złożenie dokumentów do odpowiednich organów, w celu zarejestrowania dokonanych zmian.
- Zmiany w statucie nie mogą powodować istotnych zmian celów, dla których Fundacja została utworzona.
§31
- Dla efektywnego realizowania swoich celów Fundacja może się połączyć z inną fundacją na warunkach określonych umową.
- Połączenie nie może nastąpić, jeśli w jego wyniku mogłyby ulec istotnej zmianie cele Fundacji.
- Decyzję o połączeniu podejmuje Zarząd Fundacji za zgodą Fundatora, a po śmierci Fundatora za zgodą Rady Fundacji.
- Decyzję o połączeniu, za zgodą Fundatora, a po śmierci Fundatora za zgodą Rady Fundacji, dokonywane są na podstawie dwóch uchwał – uchwały Rady Fundacji zatwierdzającej projekt o połączeniu oraz uchwały Zarządu Fundacji o połączeniu godnie z uprzednią uchwałą Rady Fundacji.
§32
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została powołana lub w razie wyczerpania się środków finansowych i majątku.
- Uchwałę o likwidacji Fundacji w przypadkach wskazanych w ustawie podejmuje Zarząd Fundacji, po uzyskaniu zgody Fundatora, a po śmierci Fundatora za zgodą Rady Fundacji.
- Likwidację przeprowadza wyznaczony przez Zarząd Fundacji likwidator, któremu w okresie likwidacji przysługują prawa i obowiązki Zarządu.
- Majątek Fundacji pozostały po likwidacji przeznacza się na cele statutowe Fundacji.
§33
Statut Fundacji w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem jego zarejestrowania przez właściwy Sąd.


Członek Rady Fundacji
Adam Błoch
Kontakt:
adam.bloch@p.lodz.pl
Członek Rady Fundacji
Magdalena Nockowska-Rosiak
Kontakt:
magdalena.nockowska@p.lodz.pl
Członek Rady Fundacji
Mateusz Lichman
Kontakt:
mateusz.lichman@dokt.p.lodz.pl
Członek Rady Fundacji
Jarosław Swaczyna
Kontakt:
jaroslaw.swaczyna@p.lodz.pl

8 marca 2024 roku został podpisany list intencyjny inaugurujący współpracę pomiędzy Politechniką Łódzką, reprezentowaną Jego Magnificencję Rektora prof. dr hab. inż. Krzysztofa Jóźwika, a Fundacją Matematyków Łódzkich, reprezentowaną przez Panią Katarzynę Szymańską-Dębowską, Prezesa Fundacji.
To wydarzenie otwiera nowy rozdział naszej Fundacji. Strony oświadczają, iż mając na uwadze aktywne działanie na rzecz rozwoju Politechniki Łódzkiej oraz Fundacji Matematyków Łódzkich deklarują gotowość wzajemnej współpracy.
Treść listu intencyjnego : Pobierz plik
Centrum Inicjatyw Lokalnych (CIL) to stowarzyszenie, które powstało w 2004 roku. Misją CIL jest animowanie, wspieranie działalności i umacnianie potencjału grup formalnych i nieformalnych realizujących zadania tworzące zmianę społeczną. Obszarem szczególnego zainteresowania CIL są kwestie związane z budowaniem społeczeństwa obywatelskiego, przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu, aktywizacją zawodową oraz ochroną historii i budowaniem poczucia tożsamości narodowej i kulturowej. Celem CIL jest także m.in. promocja zatrudnienia i aktywizacji osób pozostających bez pracy lub zagrożonych wykluczeniem społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży raz szeroko pojęte działania w zakresie edukacji, nauki, oświaty i wychowania. Działania CIL mają na celu wzrost świadomości obywatelskiej i w konsekwencji większe zaangażowanie w życie społeczne.


